moneybrother turne premiär

jag och min bror var på moneybrothers turne premiär i går.
Höga förväntningar och en lång väntan tills allting tillslut drog igång.
Stämmningen var hög på Skottes musikteater.  450 pers i publiken varav en stor del medelålders som hade
lyssnat in sig på senaste skivan penga brorsan och hade jul låten med jerry williams som favorit.
Resten som var där var känndes det som trogna monebrother lyssnare. jag själv hade inte hunnit lyssna in mig på pengabrorsan men dom två första skivorna är två av mina absoluta favorit skivor.

Ljuset var släckt och vi började skymta människor på scenen...  hm  det där kan inte vara rätt band...
eller har Anders Wendin bytt ut hela bandet??  Så var det som tur inte utan det visade sig att vad vi skulle få skåda var ett helt annat band som spelade något som lät skrikigt med lite melodi och mycket gitarr durr.
Sångaren hoppade energiskt runt på allting so stog på scenen, skrek en megafon (vilket inte gjorde deras låtar bättre) , sprutade vatten med munnen och krälade på golvet. Efter två låtar började jag tröttna och det gjorde resten av publiken också   dom fick mycket applåder när dom äntligen skulle lämna platts åt det vi alla väntade på.

Efter en del pausmusik och fixande av alla instrument som skulle fram  och efter att alla som var där hade klappat händer och stampat fötter tjoat och visslat så kom monebrother myckt efterlängtad in på scen.
Han och hela bandet såg mycket glada ut och alla låtar var sucse. En blandning av gamla och nya låtar, bandets glada humör  gjorde hela konserten komplett. Det verkligen syntes på dom hur dom trivdes och hur dom älskade att spela. Fastänn det var skönt att sitta ded på en mycket bra platts så var jag många gånger på väg att springa der framför scenen och bara dansa dansa och dansa...  det var så mycket energi i min kropp under hela tiden att jag till och med idag känner lite träningsverk i vaderna. Mellan snacket var ärligt och underhållande precis som låtarna känns, ärliga. Dom 4 sissta låtarna (extra låtar) så stog hela publiken upp, klappade händerna, dansade och ingen ville någonsin att det skulle ta slut. Det var den absolut bästa musikhändelsen i år.

Jag hoppas på många många fler super monebrother låtar med mycket go.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback