muskler

jag tänker bara på muskler och skellettet nu för tiden...  kan bero på att jag läser humanbiologi 10 poäng
just nu... har tentan om en vecka å tills dess ska jag kunna dom viktigaste benen och musklerna
PÅ LATIN och vart dom färster och hur dom fungerar...

snart börjar jag nog drömma om muskler också... tittade liten stund på tvn igår och miss nanny fine var med i någon film å det enda jag kunde tänka på var hennes musculus deltoideus  alltså axelmuskeln...
till jul kommer jag vara helt knäpp av kroppen....
men det är roligt också och tur är vel det..

snart är det ju jul som sagt ...  vi ska baka pepparkakor och lussebullar rulla köttbullar och köpa sill... det ska bli så himla gott... ska hem till falun en sväng där också stannar nog hela veckan från jul till nyår.

har inte så mycket annat att skriva eller tycka till om just nu... eftersom att mitt huvud är fullt av muskler
visste ni föresten att det enda som är positivt med övervikt och fettma är att benen i skelettet blir tjockare och starkare på grund av all belastning.
Då tyckte sofie att det var bra att vara tjock ett tag så att man fick starka ben , sen så kunde man banta och bli smal igen.
Men det är nog inte sånn bra ide man får nämligen lika starka ben av att motionera och äta rätt, det är rätt belastning och rättmat som gör benen starkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback