upp till bevis willys

jag har precis kommit hem från Willys.
Jag brukar inte handla på willys har varit där någongång men brukar annars handla på konsum eftersom att det inte finns något coop i närheten.
Anledningen att jag cyklade till Willys för att handla var att det inte fanns corn färs på konsum (vilket det finns nu) och för att kolla vilket sortiment dom hade på linser och bönor.
Jag trodde näligen att dom skulle ha fler sorters bönor där men icke till och med konsum har  mer änn kidnebönor och kikärtor ja dom hade mungbönor också men det vil jag inte ha.
Köpte allafall lite linser som inte behöver läggas i blöt vilket förvånar mig lite för dom gröna linserna var lika stora som dom stora gröna linserna på konsum och dom måste blötläggas ( till skillnad från konsums små gröna linser).
Quornen då jodå det fanns quorn i ett märke som jag inte prövat förut så vi får se vad jag tycker sen. Men jag vet inte om det var så mycket billigare änn quornen på konsum.
handlade lite frysta grönsaker , morötter och matlådor också så det visar sig om jag blir positivt överraskad av willys varor eller om jag änn en gång blir grymt besviken.

ska försöka följa upp lite om vad jag tyckte.
Just nu lutar det åt att jag kommer att fortsätta att handla på konsum..... jag gillar ju lite kvalitet på maten.
Och hellst ekologiskt och jag såg då ingenting som var ekologiskt när jag var på willys idag men det finns säkert det också.

Kommentarer
Postat av: willys rules

det handlar nog mer om HUR man lagar maten, inte vart man köper den haha... men håller med, willys är lite "fattigt" ibland på bra produkter. men dom har jättegoda kycklingfiléer där från guldfågeln, kostar bara 47kr/kg! =)

2008-04-03 @ 16:14:31
Postat av: Brajta

jo det är klart att ibland handlar det nog om hur man lagar till maten, men jag tror däremot inte att min matlagnin har någonting med att göra att tex willys falukorv inte smakar falukorv utan bara .... .

Jag är fast övertygad om att råvarornas kvalitet spelar mycket stor roll när det gäller smaken på maten om man inte dränker maten i starka kryddor, för då spelar det ju ingen roll vad det är man äter.

2008-04-03 @ 16:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback