uppmaning baka dinkel

Idag har jag bakat bröd..... DINKEL bröd.... dinkel ska ju vara mycket nyttigare änn vetemjöl...
mycket lättare att odla och så innehåller den massor av vitamin b och zink och järn...

men dinkel mjöl är rettså mycket dyrare änn vanligt mjöl...  och ja det förstår jag ju eftersom att det inte är lika stor omsättning på dinkel mjöl som det är med vetemjöl...

så en uppmaning till alla börja köp dinkel mjöl.... det finns världens enklaste recept på baksidan av påsen

en sånn satts blir till 3 limpor och ja det blir rettså mycket billiga och nyttigare att baka eget bröd också med dyra dinkel mjölet....

känns som jag måste börja snåla lite med pengarna nu när jag är student och måste köpa hundra böcker
heela tiden.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback