vill du ha en vaktmästare för din hälsa???

alla vet ju att nästan varge område har en egen vaktmästare... allafall om man bor i hyreshus.
En vaktmästare fixar saker åt oss.... saker som gått sönder mm

Folkhälsan är nu för tiden inte så bra, allt fler blir överviktiga, utbrända och depprimerade.
Varför har vi inte en vaktmästare för oss människor.
Varge område kunde ha en egen, en som fixar akiviteter, föreläsningar, disskursoner och kurser.
En som får oss grannar att lära känna varandra bättre, hur många vet igentligen vad sina grannar heter???
Jag vet då inte mer änn vad som står på deras ytterdörr.

Jag tror att folkhälsan skulle bli bättre att dom flesta skulle bli gladare och känna sig tryggare i livet om man var aktiv i sitt område ( i livet ). Jag tror att vi behöver personlig kontakt roliga aktiviteter.
Ett aktivt liv är ett bra liv, vi svenskar är för bra på att stänga in oss i våran lägenhet, hitta en ensam sida i bussen, på tåget och på bänken i parken.

Vad är det som är så farligt med att sätta sig brevid någon annan???   ingenting tror jag, alla som vi inte känner är faktiskt  INTE psykopater eller aggresiva.
Om vi vore mer vänliga och tillmötesgående mot varandra så tror jag att det skulle bli mindre brott i sammhället. Vem vill skäla en cykel från garnnen so är så trevlig, snäll och har en söt hund???
Inge vill vara elak mot någon som man vet namnet på.

vad tycker ni?? skulle ni vilja känna er säkrare på kvällen när ni går hem? Skulle ni vilja kunna gå över till grannen för att låna mjölk utan större problem??  Skulle ni vilja kunna gå över till grannen en stund en kväll bara för att få någon att prata med en stund.

Jag tror att det här kan vara ett bra förslag för att minska ohälsan och vårdköerna i dagens samhälle.

Vi måste börja bry oss om och hälpa varandra så blir vi också hjälpta och någon annan skulle bry sig om oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback