På andra sidan häcken - se den INTE

Ja det är en animerad film för BARN komihåg för barn!!!

Allafall den handlar om djur som bodde i skogen men människorna har byggt hus runtomkring så
deras skog har blivit en park. hur ska dom nu kunna samla mat inför vintern.
Djuren träffar på en tvättbjörn som vet allt om vart man kan hitta mat, nämligen hos människorna.
Människorna i den här filmen verkar inte äta någonting annat änn kakor, chips,läsk och godis.
Så detta handlar filmen om, alltså hur djuen lyckas samla på sig människornas mat.
Denna film är för BARN.
Jag trodde i början av filmen att den skulle sluta i stil med att djuren komer på att deras ursprunliga mat är mycket bättre änn chips, kakor, läsk och godis  men icke.
Historien handlar i stället om hur tvättbjörnen utnyttjar de andra djuren, ångrar sig sedan och de blir kompisar och en enda stor och glad familj.

Hela filmen är som en enda lång reklam film för snask, ska sånna här filmer i huvud taget få tillåtas för barn idag när barn fetman ökar och ökar hela tiden?????

jag tyckte filmen var vidrig och uppanar alla föräldrar att INTE se denna me sina barn.
Det finns faktiskt vättigare filmer.

Idag behövs inte onödig uppmuntran till att äta allt mer onyttiga saker änn vi redan gör.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Brajta! Jag har inte sett den film du skriver om, men visst finns det många sk. barnfilmer som innehåller helt felaktiga budskap.
Ha en bra dag!

Postat av: Liza

jaha...jag asgarva när jag såg den här filmen...en av de bästa animerade filmerna jag sett.
man måste ju se det verkliga budskapet i filmen...att man inte ska utnyttja andra människor för sin egen räkning och att man äkan lära sig att förlåta någon som har betett sig illa. klart att det kunde varit lite bättre mat i filmen...men USA!!!! USA!!!!!

bye

2007-02-14 @ 13:36:07
URL: http://teddybella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback