stavning viktigt eller oviktigt?

fick en komentar om hur jag stavar
och ja jag håller med om att jag inte är världens bästa stavare
men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket i stavningen
när jag skriver så flyter allting på och skulle jag stanna upp för att tänka på stavningen
så skull edet inte bli mycket skrivet.

Jag ser hellre att det finns en personlighet i skrivandet än en korekthet.
Lika lite som jag bryr mig om stavning bryr jag mig om vad folk heter, hur gammla dom är,
titeln på en film. Personlighet och innehåll intresserar mig mycket mer och det kanske också är därför jag
aldrig kommer ihåg sådant som jag inte tycker är viktigt.

men jag inser dock att om jag ska skriva uppsatser eller jobbansökningar så finns det en vitts med att
allt ska vara korekt skrivet, här i min blogg stavar jag som jag vill. Ibland är det också så att jag vet att jag stavat fel men jag är för lat för att ändra, jag har annat att tänka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback