Lotteri lottera

Hej
om ni ger mig 100 kronor var åsså samlar jag ihop alla pengar, tar några hundralappar själv och resten
lottar jag ut till en av er som betalat 100 kronor.
Det blir vel roligt va???

eller inte  det är precis sådär som lotterier fungerar, varför håller människor på å köper lotter hela tiden??
Ja jo för att man vill vinna men hur många är det egentligen som vinner??
Inte särskilt många.
Det blir oftast någon annan än du som vinner och det enda du som lottköpare gör är att skänka pengar
till lotteri ägaren och till någon annan lottoköpare som råkar vinna.

Och denna lyckans ost sen som råkar vinna, blir han eller hon verkligen lyckligare av alla pengarna eller
av den nya bilen?? Kommer dennes liv verkligen att förändras till det bättre??

Om alla inser att lycka inte är gjord av pengar så skulle vi inte ha några dumma lotterier.

Vems pengar är det an vinner (om man vinner) jo det är någon annans pengar, eller dina egna pengar, om du vinner.

Lotteri lottera trallalala  ge mig era pengar så lottar jag ut dom till någon annan kanske blir det du

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback