blondinbella äkta eller falsk lycka?

I Debatt på svt i förra veckan debatterades mode bloggar och då särskilt bloggen blondinbella
Blondinbella själv tjänar miljoner kronor på sin blogg och shoppar för enligt henne själv 10 000 kr/veckan

Nu ska hon granskas av Konsumentverket, det kan nämligen vara olagligt att skriva om produkter på bloggen
som man får betalt för att skriva om utan att uppge att man fått just betalt.

vart leder den här debatten om bloggandet egentligen?

Jag tycker att debatten istället skulle lägga vikten på vårat konsumtionssamhälle.
och som i debatt i svt ställer frågan

Blir vi lyckligare om vi kan shoppa alla de prylar väskor och skor mm som vi egentligen inte behöver?

Visst jag blir glad av att köpa någonting nytt men då är det någotning jag behöver.
jag tror att shoppa för 10 000 kr /veckan är mer av ett beroende...
det är ju så med alla beroenden, man behöver just det där för att bli lycklig.

Men vad är att vara lycklig? Finns det äkta och falsk lycka?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback