så blir du snygg

Valde du att läsa min blogg på grund av rubriken?

Tänk att så fort jag har en rubrik som innehåller blondinbella så får jag fler läsare.
Vad är det som lockar? Är det hennes framgång? mode? skvaller?

Hur kan det komma sig att mode, smink, bantningspreparat osv säljer så mycket?
Varför lägga flera hundra kronor på en liten burk med antirynk kräm, eller köper en tidning så fort
rubriken avslöjar att i tidningen finns knepen som ska få dig i bikiniform på bara en vecka?

Allt som behövs för att se bra ut och må bra är motion, bra mat, socialt kapital och en långsiktig plan.
Kändes det svårt och krongligt? Vad det än kändes så känns det inte dyrt.

Att se bra ut kostar inte pengar det kostar bara tid och engagemang och det man tjänar är
hälsa och välmående.

Ja det är värt det


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Ja det kan man verkligen fråga sig. En viss del av hennes framgång har ju med att göra att folk blir så provocerade av henne..då får hon vara med i fler sammanhang och får på så sätt ännu fler läsare. Men vad det är som gör hennes blogg så intressant ja det är verklgien itne lätt att förstå. Angående källa till det att sockret är dåligt för immunförsvaret så har jag tyvörr inte det. Det är något jag har läst i tidningar och även sett experter uttala sig om i tv. Tyvärr skrev jag inte ner detta då och kan därför inte referera tillbaks till dem.

Postat av: Fotbollsnördar 2:a halvlek

Nej, jag sökte på ordet motion, tror jag. Att bantningspulver o krämer säljer beror nog på att många har ouppnåeliga skönhetsideal. Att se bra ut har blivit detsamma som att se ut som de retuscherade bilderna av blonda 17-åringar i modemagasinen. Trist och likriktat tycker jag.mvh Ronaldinha

2008-03-19 @ 17:32:57
URL: http://fotbollsnordar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback