hälsa eller väckelsemöte?

Idag har jag varit på föreläsning om hälsa, trodde jag innan jag gick dit.
Vär där insåg jag ganska snabbt att det inte var hälsa som var i fokus utan skrämsel, reklam och kosttilskott.

Allt kändes som ett väckelsemöte, jag väntade bara på att publiken skulle ställa sig upp klappa i händerna
och ropa halleluja i ren förtjusning över att denna människa hade kommit till deras undsättning och nu skulle
rädda dom från alla farliga ämnen som finns i vår värld.
Detta hände som tur var aldrig, men jag lovar att kvällens föreläsare fick sälja massor med böcker och kosttilskott.

Här är några av hennes påståenden och tips hur vi ska leva ett bättre liv.

- Rena allt vatten, det du dricker och det du duschar i
- Barn blir hyperaktiva av att sitta i en soffa gjord av polyester.
- Undvik ett 15 tal olika ämnen som vanligtvis ingår i våra hudkrämer, mat mm
- Allt salt som finns i våra butiker innehåller aluminium
- Kosttilskott motarbetas systematiskt
- Nagellack är farligt
- Schampo är farligt
- Miljögifter finns överallt i luften och orsakar allergier
- Gifter i luften/ föroreningar förgiftar oss

Det värsta av allt var att ingen fick chans att ställa några frågor efteråt, jag tror inte att hon ville ha några.
Den frågan jag ställde kunde hon inte svara på.

Jag hoppas verkligen att de medelålders lätt överviktiga kvinnor som var där tar allt hon sagt med en stor nypa salt.

Kommentarer
Postat av: emmastasia

En nypa salt med aluminium i menar du?

Postat av: Linnea

Var det där nåt möte du var på på praktiken? Eller var var det?

2008-11-12 @ 20:34:02
URL: http://www.the-gel.blogspot.com
Postat av: Britta

Nej det var inte på praktiken, det var på folkets hus och via en annons i tidningen

2008-11-12 @ 21:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback