Dalarna

Dan har åkt till fjällen med jobbet och jag sitter här hemma och tittar på en dokumentär om jorbrukslivet i Orsa.
Kalvarna skuttar ut i det höga gräset, en liten killing föds, hundarna undersöker runt knuten, solen skiner, fåglarna kvittrar och jag längtar bort från stan, längtar till sommaren, de små stugorna och fiolmusiken.

Minns hur det var att som liten vara på spelmansstämma i bingsjö, boda och finnbacka. Minns hur jag Jerk och pappa bodde i tält, lagade mat på trianglakök, hörde myggen nära och kobjällrorna långt borta.
Att bo i tält i skogen är en särskild känsla, att vakna när solen stiger och titta ut över ängen som ännu är fuktig av nattens dimma är sådan jag minns och gör att jag längtar hem ibland.

Att bo i stan, träna på friskis till musik och tillbringa mycket tid framför datorn vad är det jämfört att komma hem till Dalarna om sommaren?

Kommentarer
Postat av: Emma

Låter uuunderbart! Och det låter så Britta! Britta är också underbar. Det är skönt att komma hem ibland. Själv har jag nyss ätit mammas goda chili och ingefärskyckling och just nu står svåger och bakar paj i köket -mums. Tur att det är två vovvs som ska promeneras ibland -för i helgen blir det äta av!

2009-04-17 @ 21:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback