F&S årsstämma ger funderingar

Från att drömma om Dalarna kastades jag fort tillbaka till verkligheten. Idag har jag nämligen varit på Friskis & Svettis riks årsstämma. Vad som diskuterades där ska jag inte dela med mig av men däremot ska jag berätta att det var banne mig det roligaste på länge. Jag som älskar att debattera, diskutera och resonera här öppnades en helt ny värld. Och extra roligt är att Friskis & Svettis Gävles stämmogrupp som ordnat stämman och alla funktionärer som hjälpt till verkar ha gjort våra vänner från andra föreningar mycket nöjda.

Visste du att Friskis & Svettis har nästan en halv mijon medlemmar och det är faktiskt mer än alla riksdagspartiernas medlemmar, tillsammans. Det är inte dåligt. Det känns häftigt att vara en del i en sån stor förening men också lite skrämmande. Om våra politiska partier inte har några medlemmar och engagerade hur ska partierna då kunna välja de bästa företrädarna för partiet och hur ska vi då kunna få en vettig regering?

Min mamma brukar säga " man får de politiker man förtjänar". Och hon har nog rätt.

Hur mycket kostar det egentligen att vara medlem i ett politiskt parti?
Hur mycket måste man egnagera sig i partiet?
Och vilket parti ska jag bli medlem i?

Jag har lite att fundera på, men vilket parti skulle du vilja vara medlem i?

Bara en sak till, lunchen på konserthuset var mycket bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback