Lukten av blåbär

Efter jag varit på gymmet så gjorde jag så som man får lov att göra när man inte har en trädgård...
Jag gick förbi torget och köpte med mig jordgubbar, blåbär och körsbär hem.
Nu ska jag frossa i bär för det är minsann inte fy skam.

Här sitter jag nu på min balkong och lyssnar på röster från gruppboendet under, grävskopan som gräver på gården brevid , barnen som leker på dagiset utanför och känner kaffelukten från gevalia.

Så kan det vara att bo i stan, här där det antingen luktar kaffe eller pappersbruk och jag hör måsar och klocktornet.

I min trädgård ska jag ha hallon, jordgubbar, krusbär, vinbär, plommon, äpple och päron.
Och eftersom att det inte går att odla blåbär så måste jag bo ja typ i ett skogsbryn.

Jädrans vad trevligt det var att känna lukten av blött blåbärsris sisst jag var hem till Falun.
Tur att jag kan köpa mig lite trädgård på torget.

Kommentarer
Postat av: - H*

- mm vad gott !


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback