Värderingar i praktiken

Varje gång jag ska ta cykeln till Sätra så regnar det.
Vad bra att jag har regnkläder, det finns minsann inga dåliga väder.

På söndag fyller jag 25 år, då har en fjärdedel av mitt liv gått, tänk vad vis jag kommer att vara när jag blir 100 år.

I förrgår satt jag på en bänk på torget i Lissabon och praktiserade att leva som jag lär, eller att göra handling av mina värderingar. Denna gång var det att alla människor är värda respekt och i grunden är goda som sattes på prov.
När jag satt där på bänken kom det fram en farbror, han hälsade och tog mig i handen men efter att han pussat mig på handen tyckte jag att det kunde räcka. Då gick han iväg och tvättade sig i fontänen och kissade på en lyktstolpe alldeles brevid. Om jag i framtiden ska fortsätta att vara trevlig mot den som vill ska jag se till att ta med mig våtservetter.

De etiska ställningstaganden vi står för bör också visas i praktiken.
Det är inte tanken som räknas utan handlingen.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Haha, mysigt värre :P

Postat av: ida

men vilken konstig portugis...

haha... ja en våtservett skulle vara bra i de där tillfället, tvätta sej i fontänen är ju inget alternativ heller, för där har han ju också varit hihi

2009-07-21 @ 12:27:22
URL: http://lillabambi.bloggsida.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback