köpa för lycka?

"Vi skaffar oss inte ägodelar för att leva, i stället lever vi för att skaffa oss ägodelar." Singer

Vad vill vi ha ut av våra liv egentligen? Lycka, hälsa, spänning, tro, hopp, kärlek?
En viss tillgång till pengar och välstånd förbättrar vår hälsa, men sen då?
Blir vi lyckligare av mer pengar, mer kläder, mer prylar, snyggare bil?
Är det funktionen i det vi vill ha som spelar roll eller är det själva ägandet som vi vill åt?

vart ligger skillnaden i att äga för funktionens skull eller att äga för ägandets skull?

Ett par skor kan kosta lika mycket som 10 par.
De dyra vinterskorna håller dina fötter varma om vintern och du slipper bli kall och sjuk, funktion.
10 par klackskor/ ballerinaskor har ingen funktion att tala om, du kanske blir mer färggrann och kan byta skor många gånger men du kan inte ha dem på vintern i slasket.

Vad prioriterar du kvalitet eller kvantitet?
Vilken lycka prioriterar du den snabba eller den långvariga?
Vilka upplevelser är värda mest?

Kommentarer
Postat av: Your Dream Closet

ärligt talat tycker inte jag de hgar någonting me dmodellen att göra, jag hadw tyckt plaggen var precis lika snygga om modellen vägt 10 - 15kg mer, precis som jag skrev i inläget. Hon är as ful, men det var verkligen inte hon jag skrev om, jag skrev om plagen i sig, att jag gillar kontrasterna mellan det kvinnliga och det manliga då det är robusta stövlar till ett nätt linne. Modellen är absolut inte i fokus, och de flesta har kommenterat hennes vikt, och att hon kunde gå upp massor för att bli snygg. Men de är också plaggen som är i fokus. och förresten finns d eingen normal människa som har råd med de där plaggen då skor och linne går på 11 000kr tillsammans, så det finns ingen av oss som skulle gå och köpa de där plaggen. Men jag tog upp det till diskussion tack vare de hårda kontrasterna på plaggen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback