Att dra ut en tand

Igår drog jag ut min första tand. Påväg till tandläkarn var jag super nervös, skulle det göra ont?
När jag väl kom dit var min tandläkare jätte snäll, jag hade tagit två ipren innan så jag var rettså avslappnad endå.
Fick tre sprutor med bedövning och kände snabbt hur tungar började domna bort.
De grävde i min mun i kanske 20 minuter, sen var det klart och det hade inte kännts någonting.
Min tand var lätt att ta bort och tandsystrarna tyckte att den var söt (de skyllde på arbetsskada)

När jag kom hem var jag hungrig och började värma lite gröt, jag skulle ju hålla mig till mjuk mat.
Eftersom att jag fortfarande var bedövad i halva munnen gick inte grötätandet som jag hade tänkt mig.
För det första så tog det grymt lång tid att få i mig gröten och för det andra var mjölken svår att hålla kvar inne i munnen.

Idag har jag mixat min ärtsoppa och håller just nu på att mosa i mig en avokado.
Jag är inte van att få i mig såhär lite mat, är döds trött.

Kommentarer
Postat av: ida

så du har dragit ut en tand du, en söt tand dessutom :) hihi gullet...

ät potatis och purjolökssoppa, hittade "brittas potatis och purjolökssoppa" i min recept bok, ja som har skrivit ner ditt recept som du gav mej för öhhh flera flera år sen ;)

hoppas du får tillbaka din känsel snart



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback