Mannen under trappan...

... är SVTs nya serie på fyra delar.
Det handlar om Fredrik som bor i en nyköppt fin villa med fru och två barn men allt är inte som det ska.
Fredrik är den enda som har träffat mannen under trappan men barnen verkar kunna prata med honom samtidigt som de vänder sig emot Fredrik.

Vad är verklighet och vad är inte? Finns mannen under trappan eller finns han bara i Fredriks huvud?
Efter att igår sett tredje delen (
kolla här) tänkte jag på hur jag uppfattar världen.
Hur mycket skiljer sig mina uppfattningar från andras?
Ser vi, hör vi och känner vi samma sak i samma situation?
Hur vet man att man har något psykiskt fel? Fredrik fattar ju inget.

Hur mycket kan vi utforska vårat inre och hur mycket bör vi egentligen veta om oss själva?
Kan för mycket kunskap om oss själv göra att jaget förändras och det som vi trodde var jag är numera någon annan. Kanske är det bäst att livet bara rullar på på ytan....  eller?

Kommentarer
Postat av: Li

psykisk sjuk ocj psykisk sjuk.. ibland bor det faktiskt perosner under trappor som ingen annan ser...

2009-10-01 @ 14:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback