oväsen

Utanför mitt fönster hörs måsskrik blandat med barn gallskrik, gungknarr blandat med små hjul som rullar på grus.
Detta står ut från det blandade sorlet av många många så barn.
Ja jag bor på Öster och här är det inte jätte lätt att få tystnad.
Inte lär det bli lättare med barn innanför väggarna heller.

Okej tänk positivt, tystnad och ljud behöver varandra för att uppskattas var för sig.
Jag minns hur otroligt roligt jag hade det när jag gick på dagis vilket får mig att acceptera lite oväsen mitt i uppsatsskrivandet.

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej Britta.

Jag vill bara gratulera Er till det allra största! Jag sitter här med ett litet drömmande och ömsom gnyende ömsom leende knyte i mitt knä, tiden springer -på torsdag är hon redan 8 veckor gammal. För mina öron är barnskrik som ljuv musik, det är ju ett naturligt uttryck och ett sätt att göra sig förstådd, tro mej du kommer älska att ha barnskrik, joller och skratt inom era väggar :)

Njut av din vackra mage nu den tid som är kvar, att vara gravid är ännnu härligare när man sitter med sitter med sitt mirakel i famnen och tänker tillbaka (och emellanåt saknar) sin stora ballongmage.

Lycka till med allt! Jag kommer fortsätta kika in här emellanåt :)

Mvh Frida (Emma M´s storasyster)

2010-04-26 @ 09:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback