Är hon snäll?

Är hon snäll frågar många och tittar undrande på mig och Elsa.
Nej hon är dum och elak skulle jag vilja svara, bara för att.
Om hon inte är snäll måste hon ju i så fall vara dum.
Klart hon är snäll.......  eller?

Eller kan det vara så att för att kunna vara snäll eller dum så måste man vara medveten om
sina handlingar. Att skrika på natten när jag vill sova kan alltså inte betyda att hon är dum.
Att sova hela natten så att jag också får sova betyder därför inte heller att hon är snäll.
Att vara vaken, glad, arg eller ledsen har alltså ingenting med snällhet att göra utan bara olika sätt att utrycka sina känslor.

Min lille Elsa sover mycket och när hon inte sover är hon allt emellan glad och arg.
Och ja jag får för det mesta sova på natten och glad är jag för det  :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

inget barn är elakt eller dumt, dem kan vara lite missnöjda ibland bara och så ska det vara. ;)

Men som sagt.

inget barn föds elakt utan är genom snälla. det kan du svara nästa gång någon frågar.

/en annan mamma

2010-09-16 @ 20:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback