Tävling

Just nu handlar mycket om tävling, inte just i mitt liv men i andras. Jag tänker främst på OS men också på några jag känner. I OS handlar allting om att vinna, att ta guld är en bragd och att komma fyra kan vara ett fiasko. Hur kan det vara ett fiasko att det endast är tre andra i hela världen som är bättre? Bara TRE?
Ibland finns det inte mycket mer att göra än att inse att det fanns andra som var bättre. Som helena Jonsson sa, jag är bra men de andra är bättre, helt rätt att andra är bättre betyder ju faktiskt inte att jag är dålig.

Lyssnade idag på
kropp & själ där det idag handlade om vinnarskallar, det fick mig givetvis att tänka på en viss Linnea och när de pratades om fusk kunde jag inte låta bli att fnissa lite och tänka på Sofie.
Dessa två och några till är motsatsen till mig, jag är å ingen vinnarskalle  och kommer nog aldrig att bli heller.
Jag förknippar mig hellre med en fabror i senaste nummret av Natur, han tillverkade tre meter långa träskidor som han varge dag tog en tur på för att njuta av naturen. De som åker på snabba plastskidor åker enligt honom så snabbt att de missar allt runt omkring.

Inte för att jag inte gillar att känna hur kroppen har kraft att använda, för det gör jag, men det behöver varieras.
Om jag hel skulle fokusera på mig själv ja då lär jag ju missa endel runtomkring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback