Var är respekten för kändisar?

Idag när jag loggade ut från min mail så hamnade jag som vanligt på msn skvallersida, idag var det dock mer osmakligt än vanligt. Med bara ett klick skulle jag kunna lyssna till Brittany Murphys mamma när hon ringer ambulansen och samtidigt försöker återuppliva sin dotter.
Vad är det för störda människor som vill lyssna på sådant?
Varför? för att gotta sig i andras olycka? Få vara med i kändisvärlden eller få återuppleva en tragedi? nej jag förstår inte.

Hur ser vi på kändisar igentligen? Som andras egendomar? Där den ena skandalen efter den andra säljer mer och mer lösnummer. Vad har vi för rätt att ta del av någon annans privatliv? antagligen utan dennes medgivande.

Brittany Murphy var en mycker duktig skådespelerska men mer om henne har jag inget behov av att veta.
Var tog respekten för andra människor vägen?

Kommentarer
Postat av: Ida

helt sanslöst måste jag säga, media har gjort oss okänsligare för de som inte finns oss inom räckhåll.

puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback