att kunna röra på kroppen...

... är ingenting vi ska ta för givet, det kan när som hellst hända någonting som gör att du inte är lika rörlig som du var igår, bara en så enkel sak som en graviditet kan göra dig näst intill orörlig.
Igår kunde jag ta mig runt 5 km på 55 minuter under vårruset, det är ca 20 minuter längre tid är förra gången och då samlade jag alla mina krafter denna gång. Men graviditeter går över efter några månader men det finns det annat som inte gör. Det finns säkert många som skulle ge mycket för att kunna röra på armar och ben. Därför är det så viktigt att vi som kan underhåller vår fysik medans vi kan.

Att lägga tid på fysisk träning idag kan göra att du i morgon är bra mycket rörligare och starkare än du hade varit annars. Jag tänker endel på när jag blir gammal och jag tänker göra allt för att vara så rörlig, fri och frisk som möjligt när jag bli gammal. Det är träning som gäller.

Att inte träna är att göra sig själv en otjänst.

Men kom ihåg att den viktigaste träningen är den vi får varje dag, när vi cyklar till jobbet, dammsuger eller spelar boll med barn. Vardagsmotion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback